Ako zvládať home office so šikovnými online nástrojmi

Home office je pre mnohých ľudí bežnou záležitosťou, do života niektorých zas prišiel znenazdajky. Práca z domu má svoje špecifiká, obmedzenia aj výhody. Nebudeme rozoberať, aké to sú, poradíme vám však, s akým režimom a šikovnými online nástrojmi budete doma efektívnejší. 

Nastavte si špeciálny režim

Pobyt v kancelárii sa spája s rannými rituálmi, ktoré sa pri práci z domu, prirodzene, zotierajú. Či už si to uvedomujeme, alebo nie, pomáhajú nám určitým spôsobom nastaviť našu myseľ na to, že bude pracovať a opustí komfortnú zónu domáceho prostredia.

Aj keď vás teraz tento ranný rituál nečaká, skúste sa mu aspoň priblížiť. Vstaňte ráno v konkrétnom čase na budík, ak zvyknete raňajkovať, najedzte sa, umyte, prezlečte sa z pyžama minimálne do domáceho oblečenia a sadnite si k počítaču. Čas, ktorý ušetríte cestovaním, využite napríklad na rannú rozcvičku, meditáciu, čítanie alebo čokoľvek, čím sa naštartujete.

Pripravte si bojový plán a označujte si hotové úlohy

Ak ste si doposiaľ nezvykli plánovať dennú alebo týždňovú agendu vopred, home office je skvelá príležitosť, ako s tým začať. Keďže je vaša pracovná motivácia v domácom prostredí ohrozovaná drobnými rozptýleniami (varenie, pranie, upratovanie či televízor), zoznam úloh vás udrží na správnej vlne.

S efektívnym manažovaním vlastného pracovného času vám pomôže aj pár online nástrojov. Za všetky spomenieme napríklad Basecamp – azda najznámejší nástroj na manažovanie projektov aj naprieč tímami, ktorý je v obmedzenom, no stále plne funkčnom režime zadarmo. Trello je podobný nástroj, ktorý vám umožňuje plánovať si viacero krokov na splnenie úlohy a riešenia má aj Google so svojim Keep. Vo všetkých si dokážete označovať úlohy ako splnené, čo určite pre dobrý pocit odporúčame.

Zostaňte v kontakte s tímom

Pracovať z domu automaticky neznamená, že sa zastavila spolupráca s kolegami. Navyše, socializácia s ľuďmi mimo domova, aj keď len v online forme, pozitívne vplýva na psychiku. Na efektívnu spoluprácu v rámci tímov aj mimo nich existuje niekoľko nástrojov. Jedným z najpopulárnejších je Slack, ktorý obsahuje funkcie na súkromné správy, komunikáciu v rámci uzatvorených aj otvorených skupín a takisto aj na skupinové telefonáty. Riešením je napríklad aj Google Hangouts či Skype a Microsoft Teams. Na skupinové telefonáty aj vo väčšom počte môžete využiť v súčasnosti vzrastajúci Zoom.

Zjednodušte si nevyhnutnú dennú agendu

Elegantné a efektívne riešenia existujú aj pre prácu, ktorá sa týka externej komunikácie – v HR svete konkrétne s uchádzačmi o zamestnanie. Z domu môžete vybaviť dokonca aj pracovný pohovor – Profesia.sk prišla so zabezpečenými video pohovormi, ktoré môžete spustiť a naplánovať priamo z Profesia.sk a zdieľať s konkrétnym uchádzačom cez unikátny PIN kód.

Na jednoduchú a prehľadnú správu všetkých výberových konaní aj komunikáciu s uchádzačmi zas poslúži nástroj mark, ktorý môžete využívať na správu vlastnej agendy aj tej spoločnej s kolegami.

Dokumenty vyriešite v spolupráci s kolegami a aj z domu

Príprava dokumentov pre zamestnancov má svoje špecifiká, pretože do nej vstupuje priama komunikácia s daným človekom a v mnohých prípadoch aj spolupráca v rámci HR tímu. Navyše, pri veľkom množstve práce sa vyskytne aj chybovosť a s ňou spojené nutné úpravy.

Počas práce z domu je dôležité, aby ste mali neustály prístup k potrebným šablónam, k už vytvoreným dokumentom aj k údajom zamestnancov, a popri tom všetkom si zrejme chcete udržať aj poriadok v agende a aktivitám každého člena tímu.

Naše tulu vám s týmto všetkým pomôže a oceníte ho aj počas práce z domu. Nepotrebujete s ním totiž špeciálny prístup k centrálnemu úložisku vo firme – všetko máte bezpečne uložené vo vašom konte, vaši kolegovia a aj vy máte dokonalý prehľad o každom kroku, ktorý sa počas procesov prípravy dokumentov udial a zabezpečenú máte aj bezproblémovú komunikáciu so zamestnancami, od ktorých potrebujete získať údaje.

vyskúša tulu zadarmo

Páčil sa vám článok? Šírte ho ďalej.

Mohlo by vás zaujímať